piatok, apríla 18

V odlesku hviezd

Moja sestra občas pácha dobré skutky na zlepšenie karmy a berie ma do svojej party. Sú to skvelé ženy. Staršie odo mňa, skúsené, životaznalé, inteligentné, vtipné a krásne. Vedia všetko o umení a kultúre, partnerských vzťahoch, deťoch, najnovších trendoch v móde a najvhodnejšom odtieni rúžu čo sa mi hodí. Vzhliadam k nim s obdivom a rešpektom. Vždy som pri nich ako mladšia sestra.
Až do nedávna som si ani poriadne neuvedomovala, že sa vlastne stretávam s partiou Umelkýň. Úspešná Šéfredaktorka, úspešná Filmová Režisérka a Spisovateľka, úspešná Divadelná Kostýmová a Scénická Výtvarníčka, úspešná Autorka a teraz aj Divadelná Režisérka a Scenáristka, a dokonca aj Okulťáčka - tiež úspešná.
Stála som pred divadlom s Výtvarníčkou, zdravili ju prichádzajúce hviezdy divadelného sveta a ona sa na nich žiarivo usmievala. Bola som oslepená hviezdnym odleskom, ktorý sa všade naokolo rozžiaril. Premiéra.
Myslela som, že to bude katastrofa. Že to budem musieť nejak pretrpieť, kým to budem môcť ísť osláviť pohárom vína a jednou-dvoma jednohubkami. Príjemne ma to prekvapilo. Dalo sa na to pozerať. Neviem, či vďaka tomu svalovcovi, čo sa motal na scéne okolo Herečky alebo vďaka téme, ktorá je pre nás ženy proste taká - všeobjímajúca. No nič.
Režisérka od nás dostala kyticu kvetov. Pri ich kupovaní som sa krátko zamyslela čím to je, že už začínam nosiť kvety do divadla a či to znamená, že aj ja by som mala dosiahnuť Niečo Výnimočné.
Na recepcii nalievali výborné víno. Výrazné, ťažké, talianske, červené ako divadelná opona akú si predstavujem v La Scale. Krájali tam aj šunku - ťažkú, mastnú a červenú. Každý cítil ten odlesk hviezd. Aj manžel Filmovej Režisérky a Spisovateľky, ktorý začal vyhlasovať, že on chce byť amatérsky herec. Jeho odhodlanie trvalo až po ponuku, že ho zoznámia s vyhláseným režisérom vyhláseného amatérskeho divadla, ktorý chľastal pri vedľajšom stole.
Prišli aj televízne štáby. Schovali sme sa s Výtvarníčkou a Okulťáčkou mimo svetla kamier a rozoberali témy ako regresná terapia a numerológia. Pri tom som zpovzdálí sledovala štáb známej smotánkovej blondýny, ktorý natáčal veľmi mladý fotogenický pár ako si naberá na tanier jednohubky, zatiaľčo vedľa neho stála Režisérka úplne nepovšimnutá.
Večer v odlesku hviezd. Aaaaaaaaaaaaaaaach.

Žiadne komentáre: