utorok, januára 1

Novoročná

Stála som na balkóne a pokúšala sa zamiesť špinavý roztopený sneh do odtoku. Niežeby malo nejaký význam upratovať balkón, ešte tam do jari nasneží a naprší plno smogu. Ale potrebovala som čerstvý vzduch a niečo čím sa zamestnám. Mala som opicu a akútny záchvat nasranosti. Mala som urobené príjemné plány a musela som ich zmeniť.
Odtok z balkóna je urobený nahouby, takže tá hnusná čierna voda z neho stále vytekala naspäť. Vyhŕkli mi slzy bezmocnosti a jedu, ako malému usoplenému decku. Plakala som nad zbytočnosťou akýchkoľvek plánov, akéhokoľvek úsilia. Akokoľvek sa môžem snažiť zamiesť špinu preč, aj tak znovu pritečie naspäť. Je úplne zbytočné sa o niečo snažiť.
Myslela som na teba, ako som sa k tebe pred rokom na tom istom balkóne túlila a na to, že na Nový rok je lepšie plakať nad zlomeným srdcom ako nad prázdnym životom.
Myslela som na jeden príšerný Silvester strávený v zapadnutej dedine menom Krámy s podivnými ľuďmi a mojou kamarátkou Ruženou. Celý večer nahouby, ale o polnoci sme stáli pred chalupou, opito sa držali okolo ramien a vykrikovali - Aký bude tento rok?!? Skvelýýýýýýýýýý! - Ako nejaké zaklínadlo. Ako dve strigy, ktoré vyvolávajú všetkých dobrých duchov nech ich sprevádzajú celým rokom. Ráno sme sa príšerne zlískali panákmi Baileys a chodili po vesnici a práskali pirátov popred okná ctihodných občanov.
Ten rok bol fakt skvelý.
Tak ako Ružena, ktorá má dar neskutočnej chuti a radosti do života. Dokáže si ho užívať na plné pecky, tešiť sa z malých vecí a skutočne veľkým problémom sa postaviť s humorom a silnou vôľou. Myslím na ňu teraz často. Nemám ten jej dar, ale konečne začínam mať pocit, že to celé dáva zmysel. A že v živote treba skutočne hľadať radosť a spokojnosť a užívať si ich kým sa dá.
Možno treba niekedy použiť metodu zenové navigace podľa Dirka Gentlyho: Nájdite si niekoho, kto vyzerá, že vie kam ide, a nasledujte ho. Možno sa nedostanete tam, kam ste chceli ísť. Ale určite vás dovedie tam, kde potrebujete byť.
Ja som dnes vďaka zmeneným plánom našla pizzeru v našej štvrti, o ktorej som doteraz nevedela. Možno v nej robia dobrú pizzu. Pôjdem ochutnať.


Prajem si svetlo, radosť, humor a pohodu do nového roku.
A aj všetkým, ktorí ich chcú tiež.

Žiadne komentáre: