streda, mája 23

Malé radosti

Zdá sa, že človek v Prahe nemôže dlho živiť zlomené srdco. Sú nádherné, teplé, slnečné dni. Vzdelávam sa na konferencii, ktorá je už tradične fakt dobrá. A pritom sa poflakujem po záhradkách, popíjam malé pivá, čítam Alchymistu, trochu rozmýšľam o láske bez podmienok a o možnom priateľstve. Neblížim sa ani k jednému ani k druhému. Niekedy ma napadne, ako fajn by bolo poflakovať sa po zahrádkach s tebou, posedávať na tráve a popíjať pivo. Ale nemôžem zniesť tú predstavu, že by sa zas opakovala tá strašná scéna pri lúčení. Je mi z toho smutno. Ale len trochu.
Každý deň sa udeje niečo malé. Také, o čom si kedysi hovoril, že z takých malých nič sa skladá celý život. Nemôžem ti o tom povedať. Včera som stretla bývalé kolegyne. Moja bývalá šéfka je úplne skvelá ženská a pravdepodobne najlepšia šéfka čo som kedy mala. Vytiahla som ju na malé pivo do Riegráčov cez prestávku medzi prednáškami. Trochu sme zmokli, ale ani jednej nám to nevadilo. Bol to malý osviežujúci dáždik. Dali sme si pivko a porozprávala mi srandovné historky z bývalej práce.
Dnes som zase našla kolóniu kočičiek. Asi odrastené jesenné koťata - je ich tam 5 v pokojnom kúte záhrady, ale pri ceste, niekto sa o ne evidentne stará. Mali tam misky a pelíšek. Jedna čierno-čokoládová kočička prišla až ku mne a nechala sa pohladkať. Kúpila som im nesladené tatramliečko.
Dala som si malé pivko v zahrádke na Riegráčoch a druhé cestou domov na Květnici. Dočítala som Alchymistu. Na Květnici oslavovali maturanti a popíjali pivo a zelenú. Okolo mňa behal malý chlapec a objavoval svet. Bol očarený, zaujatý a nadšený kamienkami na ceste, kôrou stromu a listom zo stromu. Kde som stratila tento očarený, zaujatý a nadšený pohľad na svet?
Dnes mi ho pripomenul mladý chalan, s ktorým som sa dala náhodou do reči v jedálni. Študuje môj obor, má podobné plány, ideály a predstavy o živote ako som mala v jeho veku ja. Podelili sme sa o bagetu a zopár slov. Strašne ma toto stretnutie potešilo.

2 komentáre:

-- kamikatze -- povedal(a)...

velmi prijemna atmosfera... alchymista a to ostatne... mozem :)

felisia povedal(a)...

vdaka. naozaj som si to uzivala.
a alchymista bol cosi ako osvietenie a este nad tym budem dlho rozmyslat.