sobota, septembra 8

Voda, samá voda

Voda, voda všade. Voda zdola, voda zhora, voda zboku, voda z tyla. Studená voda. Ráno v pohári, ráno na tvári. Ráno na celom tele. A vo vlasoch. Dlho dlho studená, kým pritiekla teplá. Voda na balkóne, tečie po stene k susedom. Prenikne všade. Stojí v mlákach, jazerách, tečie v prúdoch, potokoch, riekach. Po celom meste. Bubnuje na najväčší dáždnik čo mám. Tečie do topánok. Šľahá do nôh. Steká po kabelke. Kučeraví vlasy.
Pozorujem ako sa ľudia snažia schovať pod svoje malé dáždniky. Je to zbytočné úsilie. Voda je všade. Šplech! Aquabus preletel okolo a mám druhú sprchu toho rána. Vulgárne nadávam a potriasam mokrými vlasmi. Ani pohotovo nastavený dáždnik nezachytil celú dávku. Nesiem si vodu vo vlhkých šatách do kancľa. Voda v čaji. Horúca! Voda bubnuje na strešné okno. Znnervózňuje ma. Myslím na potopu na balkóne. Potopu u susedov. Zima zima.
Nechce sa mi na obed. Preplavím sa do najbližšej bagetky a ulovím si na udicu ľahkú bagetu. Aj tá je vlhká kým ju donesiem naspäť. Pri dverách vyrástol dáždnikový les. Rozťahujú mokré klobúky a robia malé mláčky. Celá podlaha je posiata kvapkami vody.
Stále prší, neprestáva. Toľko vody pohromade som už dávno nevidela. Dážď, zúrivý, nahnevané kvapky bubnujú na zem, na chodník, na cestu, autá rozšplechujú vodu všade naokolo. Už si dávam pozor. Vymýšľam si najkratšie cesty, ale to mi nepomôže. Vrážam do iných dáždnikov na chodníku. Každý si zobral svoj najväčší. Ľudia si z mokrých dáždnikov vzájomne kvapkajú v autobuse na nohy. Každý robí okolo seba bublinu priestoru, aby sa nemusel dotknúť iného vlhkého človeka a jeho dáždnika. Sedadlá sú mokré. Z okna na mňa občas kvapne.
Voda v pive. Voda v mokrých vlasoch kamaráta, čo nemá dáždnik. "To je môj osobný protest." Som zvedavá, kto mu bude variť čaj a podávať acylpyrín keď telíčko doprotestuje. Mokrý pocit všade voda odišiel po troch pivách. Sedeli sme s priateľmi. A zrazu mi bolo teplo a sucho.
A keď sme šli na posledný autobus už nepršalo. Bol to divný pocit, akoby niekto zdvihol zo sveta závažie. Vzduch bol teplý a voňal. Čerstvosťou, novosťou, čistotou a jeseňou.

Žiadne komentáre: