nedeľa, decembra 16

Carpe adventum

Každé ráno si s pubiškou urveme nový deň z adventného kalendára. Ja otvorím políčko, pozriem sa akú zľavu dnes opäť nevyužijem v drogérii a potom príde pubiška a s nadšením deň urve, pokmáše pazúrmi a zubami a potom ho nájdem niekde pod gaučom alebo sa mi prilepí na pätu pri kuchynskej linke. Zrovna nedávno si nadšene zgustla na očiach DModelky.
Beštiám chlpatým sa vôbec páči, že im nosím domov nové zaujímavé veci, ktoré môžu oňuchávať - adventný veniec, suroviny na predvianočné tiramisu a včera skoro igelitku potrhali, keď kamarát doniesol mäso do kapustnice.
Zhromažďujú sa u mňa milí a blízki ľudia a s potešením zisťujem, že sa u mňa cítia dobre. Cítim sa tým poctená. Varíme kapustnicu - toľko, že vo dvoch veľkých hrncoch buble ponad okraj. Predvianočne popíjame a pojedáme dobroty, čo každý donesie. Je príjemné stretávať ľudí, s ktorými je mi dobre aj počas celého roka a postávať s nimi pri varenom víne na námestí s omrznutými nohami a potom zapadnúť do najbližšej krčmy. Alebo pozvať domov na niečo dobré.
Už sa teším na vianočný koncert budúci týždeň. Vážne vážna hudba. Teším sa na ten velebný pocit, čo ma celú predchýňa už len pri pomyslení na to. Všade vládne velebná atmosféra. V premrznutých prstoch držiacich horúce vínko. V horúcej vianočnej kapustnici. V radosti, keď obdarujem svojich priateľov drobnosťami čo ich potešia. V ďalšej zapálenej sviečke na adventnom venci. V príjemných stretnutiach.
Urvávam si každý adventný deň a s puberťáckym nadšením si ho vychutnávam. Mňam.

Žiadne komentáre: