nedeľa, decembra 9

(Not) Very Fruitful Weekend

No dobre, toto proste nie je čas samoty a tichého rozjímania. Po dvoch týždňoch márneho boja s chabým výsledkom niekoľkých ukradnutých večerov pre samú seba som to už pochopila. A po uplynulom týždni nezriadeného chľastania ale hlavne obžerstva sa mi zažiadalo dať si pauzu.
I vybrala som sa na trh, i dovliekla som plné tašky pomarančov, mandaríniek, jabĺk, ananásu a dva banány k tomu. Spolu s advenťákom a pásikavými ponožkami. Hrubými. Trh je vôbec moje obľúbené miesto pre sobotné dopoludnie. Bavím sa útržkami zachytených rozhovorov:
Dáma svojim dvom kamarátkam, stojacim v uličke medzi stánkami v mláke slnečného svetla: "Vyhrejme si tu rite."
Predavač zeleniny dakde z juhu s maďarským prízvukom: "Kúpte si na to černocha, tu za rohom ich predávajú."
Uškŕňam sa pri vyberaní ovocia a potom sa predieram davom s našpicovanými ušami a pobaveným úsmevom.
Doma som ovocíčko naaranžovala do košíčka, na adventnom venci zapálila sviečku, odohnala beštie chlpaté, čo musia skontrolovať každú novú vec a tešila sa na očistný víkend.
Prvá zmienka o vianočných trhoch ma nechala chladnou. Kamarátka sa tam chystala so svojou partou. No a čo, len nech si ide.
Odhodlane som popíjala druhú šálku ovocného čaju s divokou višňou a chrúmala tretie jablko pri čítaní Reflexu.
Kamarát sa tam tiež chystá.
Fajn, len si choď a dobre sa bav. Ja si tu potriedim klince a šróby do krabičiek. Podľa veľkosti. Konečne to urobím, už sa odhodlávam rok. Pustím si k tomu Cimrmanov a ošúpem ďalší pomaranč.

A keď som sa o jedenástej vracala domov, s bruchom plným cigánskej, vareného vína, makovej lokše, čaju, punču a kapurkového fernetu, vedela som, že je čas predvianočný. Kedy sa netreba brániť tlačenici v dave, lebo tej sa nevyhneme. Radšej sa treba sústrediť na svoju cigánsku v žemli, varené vínko a priateľov a príbuzných čo máme okolo seba. Bo to sú naši blízki a v tomto čase ich máme ešte bližšie. Niekedy aj na druhom konci lokše.

P.S. A teraz ma ospravedlňte, idem si dať ďalší pomaranč a koliesko ananásu. Dnes to už hádam vyjde.

23:00 No dobre tak nič.
Ale čo človek neurobí pre Mr. Joa Cockera, že jo.
Môže sa stať všeličo, napr: I Get High With A Little Help From My Friends



Menovite: Mr. Cocker, Mr. Laco, Ms. Nina, Ms. Zuska, Mr. Stock, Mr. Heineken

Žiadne komentáre: