streda, júna 27

Záhradníčim

Stala sa zo mňa záhradníčka. Vláčim domov veľké vrecia zeminy, plné tašky kvetín z trhu, prevláčam hore-dolu hrantíky, sadím kvety. Mám ruky zababrané od hliny. Diskutujem na trhu aké kvety sa najlepšie hodia na slnečný balkón. Krásne sme si skecli s predavačom kvetín a on mi vybral najkrajšie muškáty a gazánie aké mal. Bral ich do rúk s láskou a rozprával mi o obrovských kvetinových záhonoch, ktoré má vo svojom skleníku. Rýpem sa v zemi a upokojuje ma to. Nemyslím na nič, vychutnávam si zem na rukách a slnko nad hlavou. Mám spálený chrbát a špinu za nechtami. Sadím nový život a pozerám ako sa mu darí. Uspokojuje ma to. Večer všetko polejem, sadnem si na balkón a usmievam sa od spokojnosti. Vyložím nohy, popíjam chladený drink, čítam alebo pozerám ako zapadá slnko a beštie chlpaté lovia muchy.
Mám už aj prvé plody. Nie je to moja zásluha, nemohla som odolať tomu závesnému kvetináču s jahodami v obchoďáku. A naozaj rastú. Prvé jahody. Moje vlastné. Z mojej záhradky. Odtrhla som ich príliš skoro, ešte neboli sladké, ešte nemám skúsenosti. Ale mne chutili ako dar z nebies. Ktovie či vyrastú aj tie paradajky čo som dostala ako malé sadeničky od susedy po tom, čo som ju (nie mojou vinou) vytopila. Už sa teším a som zvedavá. Zatiaľ sa im darí.
A potom prišla veterná smršť, hrantíky lietali po balkóne a všade bola rozsypaná hlina. Vietor kmásal kvety, ohýbal paradajky, otrhal lístky chilli papričkám. Prívalový dážď vytopil petúnky. Skaza a spúšť. Ale všetko prežilo. Vyšla dúha. Ráno vyšlo slniečko. Balkón sa dal pozametať, paradajky lepšie priviazať, kvetom sa nič nestalo. Začala som odznova.

Žiadne komentáre: