utorok, augusta 21

A Day In Life - Blu Stormy Monday



Zobudil ma erotický sen. Precitla som tesne pred tým, než to začalo byť skutočne zaujímavé a uvedomila si, že je to len sen. Nechcela som ho pustiť. Splašene zamával krídlami a uletel, keď som zistila, že medzi kolenami mám len chlpaté beštie. Priadli, keď som ich pohladkala. Aspoň nejaký kožuch bol spokojný. V modrej posteli začal modrý pondelok.
Modré nebo žiarilo do modrej šálky kávy. Skúšala som oddialiť začiatok dňa nekonečným pozorovaním beštií chlpatých ako sa naháňajú a vylihujú za kvetináčom bujne rozkvitnutých oranžových kvetín. Ladili s modrou oblohou.
Modrí ľudia v modrom buse. Modré myšlienky. Spomenula som si na Paula Coelha a Alchymistu. Nemám v tej práci čo robiť. Nepatrím tam. Som ako obchodník s kryštálom na kopci, čo má svoj sen, ale nikdy ho nenaplní, lebo na to nemá dosť odvahy. Celý život budem len snívať.
Modrá obrazovka počítača. Kopa zbytočnej práce, o ktorej si nahováram, že dáva nejaký zmysel. Svetu bolo treba oznámiť, že mobilný operátor má nové čísla. S modrým logom.
Modrý obed korenený drbmi z časopisu s modrým názvom. Šalát od víkendu, spomienka na ďalšiu skvelú sobotu s priateľmi na balkóne. Modrá prechádzka. Tmavomodrá obloha hrozila že každú chvíľu spadne. Zašla som do kníhkupectva. Vošla som s prvými kvapkami dažďa. Kúpila si knihu. Od Paula Coelha, môj spoločník v modrom dni. Veronika Decides to Die. V modrom obale.
Vypila som preso s mliekom, kapučíno nemali. Prestalo pršať. Na chvíľu. Tmavomodrá obloha zosivela a sťažkla. Prvé kvapky som nechala vonku za dverami do kancľa. Rozpútalo sa peklo. Na modré strešné okno bubnovala modrá nahnevaná víchrica. Myslela som na pootvárané okná doma.
Potopa sveta. A Perún povedal - tvoje parkety budú plávajúce, aj tvoja podlaha bude plávajúca, tvoj balkón bude utopený pod vodou. Modré jazero plné prevrhnutých kvetináčov a polámaných kvetín.
Modré končeky prstov premáčané vo vode.
Dva absolútne nemodré fernety. Modrý pondelok skončil. Začala jeseň. Padal modrý súmrak a v ňom sa žlto leskli zmoknuté koruny stromov pod pouličnou lampou.

1 komentár:

-- kamikatze -- povedal(a)...

aj ja chcem modry den... alebo akejkolvek inej farby ako je seda :(
heh, tu alchymisticky dilemu o hladani stastia (teda ci som ozaj stastna v tom co robim) som si presla v aprili.