nedeľa, augusta 26

Oberačka

"Najdrahsi priatelia!

ani som to necakala a predsa nastal ten stastny okamih, ked na balkone dozrela uroda a treba zbierat plody dlhej umornej prace. Vyrastlo 10 ks paradajok a 5 ks chilli, z ktorych su vsak zrele iba dve, dalsie este nie. A jedna zrela jahodka. Srdecne by som Vas teda chcela pozvat, aby ste zdielali radost z tohto prekvapiveho ale tym o nic mensieho uspechu.

Nas najlepsi sefkuchar a grilmajster uz vymyslel ako by sme si tych 10 kusov koktejlovych paradajok najlepsie vychutnali, samozrejme po tom, co budu naservirovane na platenom (zamatovy nemam) vankusiku. Ich nepochybne dokonala chut najlepsie vynikne s mozarellou, posypanou neznou cerstvou bazalkou s jemne opecenou bagetkou s cesnakovym olejom. K tomu bude spravne vychladene biele vinko.

Strucne z ich kratkeho a plodneho zivota:
Ich zivotna put zacala z maleho semienka iba o poschodie nizsie pod balkonom u susedky podo mnou, ktora ich z laskou zasadila a polievala. Ked som jej vydatne zaliala celu stenu pri oprave balkona, s laskou mi ich za odmenu darovala. Ich detstvo a mladost boli tvrde, chcela som z nich vychovat silne a odolne osobnosti, tak som ich nechala nepresadene a casto nepolievane. Ale s laskou.

Ked konecne mohli naplno roztiahnut svoje korienky v kvetinaci na balkone, rastli jedna radost, slnko ich zohrievalo, dazdik ich polieval, moj pohlad na nich laskyplne spocinul a macky ich onuchavali a skakali cez ne k susedom.
A teraz prisla ta chvila, ked sa nam kralovsky odmenia za tuto starostlivost. A Vas pozyvam ju zdielat.
Vzhladom na obmedzeny pocet kusov urody budeme iba vyberana spolocnost.

V prilohe Vam zasielam male ukazky, len tak na jednu-dve slinky."

2 komentáre:

-- kamikatze -- povedal(a)...

jaaaj, na paradajkach s mozarellou, ciernymi olivami a cerstvou bazalkou z balkona prezivam cele leto... kazdodenna zavislost :) dnes som videla zaujimavy sposob servirovania - ako spiz - oprazene toastiky z koleciek rohlika striedane s tymi ost vecami :) slast aj pre oko :D

Anonymný povedal(a)...

jojo, je to mnamka.
aj ked toto bola skor recesia, lebo tych (uplne malych koktajlovych) paradajok bolo naozaj iba desat, rozdelenych medzi 4 ludi. a vobec bol zazrak, ze tam nieco vyrastlo :-))) clovek musi mat dovod oslavit zivot.