sobota, augusta 25

We have normality.

I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem. [Douglas Adams]

Tak si tak žijeme tie svoje bežné životy. Každé ráno znovu otvoríme oči a vykonávame rovnaký sled stereotypných činností, ideme do práce, občas sa opijeme, občas sa zasmejeme, pred spaním pohladkáme tvora čo nám je najmilší a najbližší, napríklad mačku . A považujeme to za normu viac či menej znesiteľného života.
Až kým nestretneme niekoho, kto vedie skrz-naskrz normálny a bežný život. A ten ho robí šťastným. Ako Lucia, matka dvoch detí, vydatá, bežná žena, ktorú na ulici ľahko prehliadnete. Spolužiačka zo strednej školy. Jedna z mála, s ktorou sa dobrovoľne a rada raz-dvakrát za rok stretávam. Nepoznám nikoho iného, kto by bol taký spokojný s vlastným životom. Vydala sa v poslednom ročníku vysokej školy za prvého frajera, s ktorým vážne chodila. Majú dve deti. Manžel jej vlastnými rukami postavil dom. Jednoduché, bežné veci. Každý ich robí. Ale nepoznám nikoho iného, pre koho by boli hlavným zámerom, životným plánom a koho by tak napĺňali.
Sedím a počúvam príhody z jej rodinného života, o tom ako rastú deti a čo nového majú v dome. Nevydržala by som počúvať takéto veci tak dlho nikoho iného. Ale ona ma fascinuje. Ako to je možné, že je taká spokojná a šťastná? Nemá ambície? Nevidí, že život môže dať viac ako nutnosť vychovávať dve deti a starať sa o manžela a domácnosť? Nikdy nič iné nerobila. Je to tým, že by netušila, že na svete sú aj iné životné méty?
Nie. Jej to proste stačí. Robí ju to šťastnou. Stretnutie s ňou je vždy ako závan normálnosti. Ako čerstvý vzduch na tvári keď človek vyjde z tmavej zatuchnutej miestnosti. Závidím jej tú spokojnosť. A prajem jej ju z celého srdca. Kiež by si každý dokázal nájsť ten CIEĽ, ktorý jeho život naplní šťastím a spokojnosťou. Kiež by som to raz dokázala aj ja.

2 komentáre:

-- kamikatze -- povedal(a)...

vies, z mojho pohladu... ten ciel ktory si nasla ona a splna si ho, ma stastnu rodinu pre ktoru by sa obetovala - to je ten najvyssi ciel, vsetky ostatne by maly byt len jeho podporou.
ci uz je to dobry job za dobre peniaze (aby clovek mohol dat detom a rodine to co potrebuju, vytvarat im tie pekne spomienky) alebo cokolvek ine...
kazdy kto vnima karieru, peniaze, majetok ako ciel, nie ako prostriedok, to prave stastie nikdy nenajde :(

Anonymný povedal(a)...

ano, ja s tym suhlasim, ze mat stastnu rodinu a vychovat poriadnych ludi je asi ten zakladny dovod preco sme tu. jedine teda, ze by sme vedeli postavit katedralu alebo napisat skvely roman. bohuzial pre mna, to prve nie je realne a na to druhe nemam talent, takze sa tu potacam a netusim preco :-((
o kariere, peniazoch a majetkoch ako niecom coby malo byt ludskym cielom sa ani nemusime bavit. pre mna ale bola moja byvala praca, ktora ma neuzivila, jednym z mala veci, ktore ma skutocne naplnali. a davali tomu celemu aspon maly zmysel. teraz nejak nemam ziadny.
koniec depresivneho okienka.